Info ja ostaminen

Nykyään yhä useampi yritys myydään ulkomaille ja kaupankäynnin tuomat hyödyt valuvat muihin maihin eivätkä jää Suomeen. Sarokkaalla pidämme yhtä paikallisten ja kotimaisten yritysten kanssa, tarjoten kymmeniä pysyviä työpaikkoja ja varmuutta myös tulevaisuudessakin. Täällä Sarokkaalla haluamme pitää kiinni perinteistä ja tuntemalla ihmisten mieltymykset kaupankäyntiin, haluamme tarjota jotain perinteistä ja aitoa, palvelua ja ihmisläheisyyttä, kuten se joskus rautakaupan alalla oli. Tue sinäkin kotimaista työtä ja laatua, osta Sarokkaalta ! 

Tuotevalikoimamme kattaa yli 100 000 rakentamisen tuotetta, käytännössä siis kaiken mitä rakentamiseen tarvitset. Varastovalikoimamme Turussa pitää sisällään yli 15 000 nimikkeen varaston josta perusmateriaalien toimitukset onnistuvat nopeasti. Loput tuotteet toimitamme tukkurien ja tuotevalmistajien kautta joko myymälään tilaten tai suoraan asiakkaalle toimitettuna. Kauttamme saat siis lähes kaikki rakentamisen tuotteet joita tarjolla on. Tuomme maahan tuotteita myös ulkomailta ja perinteisen bulkkimateriaalin lisäksi olemme keskittyneitä myös hieman uniikimpaankin tyyliin tarjoten asiakkaille sellaista mitä muualta et saa. Suuren tuotevalikoiman ja rajallisen työvoiman takia emme ole saaneet kaikkia tuotteita verkkokauppaamme, vaan tuotetilaukset tapahtuvat ammattitaitoisten myyjiemme kautta myyntipalvelusta.

Jos et siis löydä etsimääsi tuotetta verkkokaupastamme, ota yhteys myyntipalveluun !

Luotettavuus – Olemme yksi suurimmista yksityisessä omistuksessa olevista rakennustarvikeliikkeistä koko Suomessa. Olemme turkulainen ja täysin kotimainen perheyritys, joka on toiminut alalla jo yli 80 vuotta. Vuonna 1936 perustettu yritys on siirtynyt isältä pojalle jo kolmasti. Nopeat toimitukset – Kun tilaat ennen klo 12.00, tuotteet pakatan ja lähetetään vielä samana päivän aikana. Taajama alueilla toimitukset ovat yleensä perillä jo heti seuraavana arkipäivänä. Haja-asutus alueilla toimitusaika saattaa olla pidempi.
Tuotteet toimitetaan yhdellä kertaa – Melkein kaikki myytävät verkkokaupan tuotteet ovat varastotuotteita ja nämä voidaan lähettää asiakkaalle kaikki yhdellä kertaa. Näin sinulle tulee vain yksi toimitusmaksu eikä useita lähetyksiä tarvitse olla vastaanottamassa tai noutamassa. Laatutakuu – Sarokas myy vain tuotteita ja merkkejä jotka ovat todistetusti kestäviä ja laadukkaita myös pitkälläkin aikavälillä. Kaikissa tuotteissamme on Sarokkaan laatutakuu, joten voit olla varma että tuote kestää ja voit olla sen ulkonäköön tyytyväinen.
Apua myöhemminkin – Sarokas palvelee sinua tuotteen ostonkin jälkeen kaikissa tuotetta koskevissa kysymyksissä ja ongelmissa. Sarokkaalta saat myös apua muihinkin rakentamiseen liittyviin kysymyksiin jos jokin asia on epäselvää. Ota siis heti yhteyttä asiakaspalveluumme jos jokin askarruttaa.

100% kotimainen – Toiminnallamme suosimme kotimasita laatua ja takaamme kymmeniä työpaikkoja ympäriSuomen. Tue sinäkin kotimaista työtä ja laatua, osta Sarokkaalta !


Toimitustavat ja -kustannukset verkkokaupasta tai myymälästä tilattaessa

Varastotuotteet

Varastotuotteet ovat tuotteita, joita Sarokkaalla on omassa varrastossaan tai joiden toimitus tapahtuu aina Turun myymälän ja varaston kautta. Tälläin tilauksen kokonaisuus ratkaisee veloitettavien toimituskulujen määrän. Yksittäisten tuotteiden rahtikulut on ilmoitettu tuotekortilla. Useamman tuotteen yhteisrahdin saat selville lisäämällä kyseiset tuotteet ostoskoriin ja syöttämällä siellä postinumerokenttään postinumerosi. Jos tuotekortissa ei ole ilmoitettu tuotteen olevan suoratoimitustuote, on silloin kyseessä varastotuote ja tämän kentän ehdot pitävät paikkaansa. Heti toimitettavia varastotuotteita on yhteensä noin 16 500 kappaletta.

Suoratoimitustuotteet

Jos kyseessä ei ole varastotuote tai myymälän kautta kulkeva tilaustuote, on kyseessä suoratoimitustuote. Suoratoimitustuotteet ovat erillisrahditettavia tuotteita joiden toimitus tapahtuu pääsääntöisesti suoraan valmistajan omasta varastosta tai tehtaalta. Jokaisesta eri valmistajan suoratoimitustuotteesta veloitetaan kulloinkin sen hetkisen toimittajan hinnaston mukainen suoratoimitusmaksu. Suoratoimitusmaksu tulee aina erikseen varastotuotteista syntyvien toimitusmaksujen päälle. Jos kyseessä on suoratoimitustuote, on siitä ilmoitettu tuotekortissa. Suoratoimituksesta syntyvät kulut näet viimeistään kassalla tilauksen yhteenvedosta juuri ennen kuin olet siirtymässä tilauksen ja ostoprosessin maksuvaiheeseen.

Nouto myymälästä

Kaikki varastotuotteet sekä mittatilaustuotteet on mahdollista noutaa myös suoraan Turun myymälästämme - ilmaiseksi! Jos et halua maksaa toimituksesta syntyviä kustannuksia tai asut kätevästä Turun seudulla, on kätevää noutaa tuotteet itse. Jos kyseessä on suoratoimitustuote, veloitetaan suoratoimituskulut aina vaikka noutaisitkin tuotteet myymälästämme. Tällaisissa tapauksissa toimitamme yleensä suoratoimitustuotteet suoraan kotiin ja muut tuotteet voidaan noutaa myymälästä. Ilmoitamme aina erikseen kun tuotteet on kerätty valmiiksi ja ovat noudettavissa. Tilauksen, sen käsittelyn ja valmiin paketin noutamisessa santaa tilauskannan mukaan syntyä pientä viivettä, eikä tuotteita välttämättä ehditä keräämään saman päivän aikana kun tilaus on tehty.

Saaristo ja Rovaniemen yläpuolinen lappi

Saaristoon ja Lappiin toimitettujen tilausten todelliset kulut veloitetaan asiakkaalta jälkikäteen ellei rahtia ole etukäteen varmistettu myynnistä tai asiakaspalvelusta. Tilatessasi näille alueille, ota yhteys asiakaspalveluun etukäteen niin sinulle ilmoitetaan tilauksesi todellinen rahti. Asiakas on velvollinen ennen tilaamista lukemaan nämä toimitusehdot ja on vastuussa ylimääräisistä kuluista joita erikoisalueille toimitetuista tilauksista voi syntyä.

Huom! Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia pois lukien Rovaniemen yläpuolinen lappi. Saaristoon tai Lappiin toimitettujen tilausten ylimääräiset kulut veloitetaan asiakkaalta jälkikäteen. Tilatessasi näille alueille, ota yhteys asiakaspalveluun etukäteen niin sinulle ilmoitetaan tilauksesi todellinen rahti. 

Toimitusaika

Toimittaja tekee parhaansa toimittaakseen tuotteet toimitussopimuksessa ilmoitettuna aikana, mutta ei voi taata toimitusaikaa, ellei toimitusajasta ole nimenomaisesti toimittajan ja tilaajan välillä erikseen kirjallisesti sovittu. Mikäli tuotteet toimitetaan toimitusajan jälkeen eikä toimitusajasta ja viivästysseuraamuksista ole nimenomaisesti sovittu, ei toimittaja ole velvollinen korvaamaan viivästyksestä aiheutuvia vahinkoja tai kustannuksia, ellei viivästyksen syynä ole toimittajan törkeä huolimattomuus tai tahallisuus.

Ylivoimainen este

Toimittaja vapautuu toimitussopimuksessa ja näissä yleisissä ehdoissa määritellyistä velvoitteistaan ja velvollisuudesta maksaa korvausta tai muuta hyvitystä, mikäli toimittajan tällaisten velvoitteiden rikkominen tai täyttämättä jääminen on aiheutunut ylivoimaisesta esteestä (force majeure).

Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan esimerkiksi luonnonmullistus, yleisen liikenteen tai tietoliikenteen taikka energianjakelun keskeytys, lakko, tulipalo, kolmannelta osapuolelta hankittujen tai kolmannen osapuolen hallussa olevien tuotteiden tai palvelujen viallisuus tai viivästyminen taikka muu vaikutuksiltaan vastaava toimittajasta riippumaton syy.


Maksutavat

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. 

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu


Rahoitus

Oman kodin rakentaminen ja remontoiminen on ihmiselle luonteenomaista. Vietämmehän päivästä suurimman osan sisätiloista ja ainakin suurimman osan siitä omassa kodissamme. Siksi haluamme sen olevan kunnossa ja miellyttävän omaa silmää. Jokaisella meistä on varmasti mielikuva unelmiensa talosta, joka on rakennettu hienoimista ja erikoisimmista materiaaleista uusinta tekniikkaa käyttäen. Kaikilla sen toteuttaminen ei kuitenkaan kertaheitolla ole mahdollista ja juuri tästä syystä haluamme tarjota asiakkaillemme joustavaa ja edullista rahoitusratkaisua jolla hankinnat sujuvat vaivattomasti. Rahoitusratkaisun avulla voit hankkia itsellesi minkä tahansa valikoimamme tuotteen tai kokonaisuuden joko verkkokaupasta tai myymälästä. Itselle sopiva maksuaika ja sitä kautta saatu joustavuus takaa sen, että stressitön ja huoleton elämä jatkuu remontista huolimatta eikä tuotteiden hankintaan tarvitse säästää pitkiä aikoja.


21 päivän vaihto- ja palautusoikeus

Kaikilla varastotuotteillamme on pidennetty 21 päivän vaihto- ja palautusoikeus, jotta ehdit tutustua tuoteeseen tarkemmin eikä ylimääräistä huolta tavaran palauttamisesta synny. Remontin keskellä sitä on varmasti jo ihan riittämiin. Tuotteiden on oltava alkuperäisessä pakkauksessa ja virheettömässä myyntikunnossa, jotta voimme hyvittää sinulle täyden summan ostamastasi tuotteesta. Jos tuote on kolhiintunut, olemme oikeutettuja alentamaan tuotteen arvoa ja hyvittämään tuotteen sen hetkisen kunnon mukainen hinta.

Toimittaja korjaa toimimattoman ja/tai rikkoutuneen tuotteen virheellisyyden tai toimittaa valintansa mukaan uuden vastaavan tuotteen tilaajalle, mikäli tuote osoittautuu takuuaikana toimimattomaksi tai tuote rikkoutuu takuuaikana syystä, jonka ei voida osoittaa johtuvan tilaajan, tilaajan loppuasiakkaan tai muun kolmannen tahon toiminnasta. Mikäli tuotetta ei voida korjata eikä vastaavaa tuotetta ole enää toimittajan valikoimissa, toimittaa toimittaja tilaajalle tuotetta eniten vastaavan tuotteen. Vedottaessa toimittajan takuuseen, on toimittajalle aina varattava mahdollisuus tarkastaa toimimaton ja/tai rikkoutunut tuote.

Takuu on voimassa vain, mikäli tuotteita ei ole muunneltu ja mikäli tilaaja ja tuotteiden loppukäyttäjä ovat noudattaneet toimittajan tuotteita koskevia, kulloinkin voimassa olevia huolto- ja asennusohjeita, jotka ovat saatavilla toimittajan internetsivuilla. Tilaajan on seitsemän (7) vuorokauden sisällä toimituksen vastaanottamisesta lukien ilmoitettava kirjallisesti toimittajalle, mikäli nämä huolto- ja asennusohjeet eivät ole olleet tilaajan saatavilla tai muutoin tilaajan katsotaan saaneen nämä ohjeet. Tilaajan vastuulla on ohjeistaa tuotteiden loppukäyttäjää huoltamaan tuotteita oikein.

Tuotteiden tarkastaminen ja mahdollinen virheellisyys

Tilatut tuotteet on tarkistettava lähetyksen saapuessa, lähetyksen kuljettajan läsnä ollessa. Mikäli tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, on vaurioituneista tuotteista tehtävä merkintä rahtikirjaan. Mikäli tuotteiden kuljettaja ei ehdi odottaa tuotteiden tarkistamista tai mikäli tuotteita ei erityisestä muusta syystä voida asianmukaisesti tarkastaa, rahtikirjaan tulee tehdä varauma ja mahdollisista kuljetusvaurioista on tällöin reklamoitava toimittajalle seitsemän (7) vuorokauden sisällä lähetyksen vastaanottamisesta. Huomautukset tuotteiden laadusta tai toimituksen puutteellisuudesta on kaikissa tapauksissa tehtävä viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Toimittajalle on huomautuksen jälkeen aina varattava mahdollisuus tuotteiden laadun tarkastamiseen. Toimittaja ei vastaa vahingoista tai puutteista niiden toimituksen osalta, joita koskevista vahingoista tai puutteista ei ole reklamoitu viimeistään edellä mainittujen määräaikojen kuluessa tai joita toimittajalle ei ole annettu mahdollisuus tarkastaa.

Mikäli tuote todetaan virheelliseksi eikä virheellisyys johdu tilaajan syyksi luettavasta seikasta, pyrkivät toimittaja ja tilaaja sopimaan hinnanalennuksesta. Mikäli osapuolet eivät pääse yksimielisyyteen hinnanalennuksesta, on toimittajalla oikeus joko korjata tuote tai tuotteet kohtuullisessa ajassa tai toimittaa valintansa mukaan uusi tuote virheellisen tilalle kohtuullisessa ajassa tai hyvittää tilaajalle virheellisen tuotteen hinta ja tilaajalle aiheutuneet kuljetuskustannukset. Mikäli toimittaja toimittaa uuden tuotteen virheellisen tilalle tai hyvittää virheellisen tuotteen hinnan, jää virheellinen tuote toimittajan omaisuudeksi.

Tilaaja vastaa tilaamiensa tuotteiden sopivuudesta aiottuun kohteeseen. Tilatessaan mittatilaustyönä valmistettavia tai erikoisvalmisteisia tuotteita, vastaa tilaaja antamiensa tietojen kuten mittojen ja muiden tuotteiden valmistukseen vaikuttavien tietojen oikeellisuudesta.

Jos olet epävarma tuotteen sopivuudesta tai tuotteen ulkonäöstä, ota yhteys asiakaspalveluun tai myyntipalveluun. Jos tuote on virheellinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, ota välittömästi yhteys puhelinnumeroon 02 2752 050 tai sähköpostiosoitteeseen myynti@sarokas.fi - näin saamme uuden tuotteen välittömästi matkaan.

Vastuunrajoitukset

Tuotteet on asennettava ja niitä on huollettava toimittajan antamien huolto- ja asennusohjeiden mukaan. Toimittaja ei vastaa mistään sellaisista vahingoista tilaajalle, tilaajan sopimuskumppanille tai mahdolliselle muulle kolmannelle taholle, jotka syntyvät siitä, että tuote on asennettu tai sitä on huollettu huolto- ja asennusohjeiden vastaisesti. Toimittaja ei vastaa missään tilanteessa ostajalle aiheutuneista välillisistä tai sen kaltaisista vahingoista.

Tilaustuotteiden vaihto ja palautus

Palautusoikeus ei koske erikoistilaustuotteita, suoratoimitustuotteita ja mittatilaustuotteita ellei toisin ole mainittu tai Sarokkaan kanssa erikseen sovittu. Jos olet epäilevä tuotteen sopivuudesta tai epäröit tuotteen ulkonäön vuoksi, ota yhteys myyntiin, luultavasti keksimme jonkunlaisen ratkaisun. Kuvamateriaalia arkistoistamme löytyy niin kohteista fiiliskuvien muodossa kuin tehtaan tuotekuvinakin. Kysy siis meiltä, autamme sinua tuotteen valinnassa mielellämme.

Vaihdon ja palautuksen kustannukset

Jos tilaat varastotuotteen johon et ole tyytyväinen, on sen vaihtaminen toiseen tuotteeseen asiakkaalle maksutonta. Jos saat käsiisi tuotteen joka on vaurioitunut tai ei muuten täytä ostamasi tuotteen kriteerejä, vaihdamme tuotteet uuteen ja/tai oikeaan veloituksetta.

Jos haluat palauttaa tuotteen ja perua tilauksen kokonaisuudessaan, veloitamme asiakkaalta toimituksesa ja palautuksesta syntyneet toimituskulut. Koska rakennusmateriaalit ovat yleensä suuria erätoimituksia ja niiden kuljettaminen logistisesti haasteellisesa Suomessa on vaikeaa, syntyy aina kaikista tilauksista ja palautuksista toimituskustannuksia. Tästä syystä tuotteiden palautus ei ole ilmaista vaan veloitamme asiakkaalta toimituksesta ja palautuksesta syntyneet toimituskulut.


Rakentajan Sarokas Oy:n myymälän ja verkkokaupan rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä

  • Rakentajan Sarokas Oy
  • Polttolaitoksenkatu 17
  • 20380 Turku

Rekisteriasioista vastaava henkilö myymälän tiliasiakkaille ja yrityksille

Rekisteriasioista vastaava henkilö verkkokaupassa

Rekisterin nimi

Rakentajan Sarokas Oy:n asiakasrekisteri / Suomi.

Rekisterin käyttötarkoitus

Rakentajan Sarokas Oy:n asiakasrekisterin käyttötarkoituksena on ensisijaisesti asiakassuhteiden hoito ja yhteisen toiminnan sekä palvelun kehittäminen.

Toissijaisesti asiakasrekisterin tarkoituksena on tilausten, toimitusten ja asiakaspalautuksien seuranta.

Rakentajan Sarokas Oy käyttää asiakassuhteen aikana syntyneitä tietoja palvelu- ja tuotetarjonnan suunnitteluun. Tarkoituksenamme on asiakaslähtöisyys, joten huomioimme asiakkaan ostokäyttäytyminen ja tottumuksen, joiden mukaan kehitämme verkkokauppaamme.

Rekisterin ja yhteisesti sovitujen ehtojen nojalla yhteystietoja voidaan käyttää myös uutiskirjeiden lähetykseen, tapahtumista ilmoittamiseen tai muiden tärkeiden asioiden viestimiseen asiakkaan ja Rakentajan Sarokas Oy:n välillä.

Rekisterin tietosisältö

Asiakasrekisteri koostuu yhteneväisistä rekistereistä.

 

Rekistereiden muodostuminen

Kauppapaikan tilauksista kerättävät yhteystiedot

Tilauksen yhteydessä annetut tilausten käsittelyssä ja toimittamisessa tarvittavat tiedot. Pakollisia asiakastietoja ovat sukunimi, etunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka ja puhelinnumero.

Tilausten käsittelyyn, toimittamiseen ja palauttamiseen tarvittavat tiedot

Tiedot Rakentajan Sarokas Oy:n verkkokaupan asiakkaiden suorittamista tilauksista, toimituksista sekä asiakaspalautuksista.

Rakentajan Sarokas Oy:n rekisteriin rekisteröityneiden asiakastiedot

Asiakasrekisteriin tallennetaan ne tiedot, jotka asiakas on täyttänyt rekisteröitymisen yhteydessä. Pakollisia rekisteröitymistietoja ovat sukunimi, etunimet, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, käyttäjätunnus ja salasana. Vapaaehtoisia tietoja ovat muut yhteystiedot sekä muut asiakkaan ilmoittamat tiedot.

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakasrekisterin yhteys- ja muut asiakastiedot saadaan asiakassuhteen syntyessä ja sen aikana asiakkaan rekisterinpitäjälle tekemistä ilmoituksista.

Asiakassuhde katsotaan alkaneeksi, asiakkaan:

  1. rekisteröityessä Rakentajan Sarokas Oy:n verkkokauppaan
  2. tilatessa tuotteita Rakentajan Sarokas Oy:n verkkokaupasta
  3. avaamalla tilin Rakentajan Sarokas Oy:n myymälässä

Rekisterin suojaaminen

Asiakastietoja sisältävän tietokannan asiakastietojen muuttamiseen tai käyttöön ovat oikeutettuja vain tehtävään perehdytetyt työntekijät. Häiriötilanteiden varalta tiedot varmistetaan säännönmukaisesti varmuuskopioimalla. Järjestelmä on suojattu palomuurilla ulkopuolelta tulevia yhteydenottoja vastaan.

Tietojen luovutus ulkopuolisille

Tietoja kerrotaan tai luovutetaan ulkopuolisille vain lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, kuten asiakkaan omasta pyynnöstä tai viranomaisen lakiin perustuvasta pyynnöstä. Rakentajan Sarokas Oy ei luovuta rekisteritietoja ulkopuolisille henkilöille, yrityksille tai yhteisöille.

Tietojen käyttö suoramarkkinointiin

Rakentajan Sarokas Oy ei luovuta tietoja käytettäväksi suoramarkkinointiin ulkopuolisille tahoille. Yhteystietoja käytetään suoramarkkinointitarkoituksessa ainoastaan Rakentajan Sarokas Oy:n omiin tarkoituksiin, kuten tapahtumien, uutiskirjeen tai muiden erikoistilanteiden yhteydessä.

Suoramarkkinointilistalta on mahdollista poistua milloin tahansa. Listalta on mahdollista poistua ottamalla yhteyttä kyseistä rekisteriä hallinnoivaan henkilöön tai poistumalla uutiskirjelistalta saapuneen viestin yhteydessä saapuvien ohjeiden avulla.

Ylivoimainen este

Rakentajan Sarokas Oy:llä ei ole velvollisuutta ylittää niitä ylivoimaisia esteitä, joiden voidaan katsoa aiheuttavan viivästystä tai kokonaan estävän asiakkaan ja Rakentajan Sarokas Oy:n välisen sopimuksen täytäntöönpanon. Ylivoimaiseksi esteiksi katsotaan ne esteet, jotka ovat Rakentajan Sarokas Oy:n välittömän vaikutusvallan ulkopuolella. Joita voivat olla: tietoverkon toiminnan häiriöt, sähköverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, katastrofit, työtaistelutoimenpiteet ja lakot, tulipalot, mellakat, sota tai sodan uhka tai muut viranomaisten toimenpiteet.

Riita-asiat

Erimielisyydet ja riita-asiat pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten keskinäisin neuvotteluin. Mikäli näitä riita-asioita ei kyetä osapuolten välisissä neuvotteluissa ratkaisemaan, ne on ratkaistava ensimmäisenä oikeusasteena myyjän kotipaikan alioikeudessa Suomen lainsäädännön mukaisesti.